Economie Indonesie

Post hier nieuws over economie, politiek, corruptie en algemene nieuws over Indonesie
Plaats reactie
beras
Site Admin
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-02-2014 12:42

Economie Indonesie

Bericht door beras » 23-02-2014 15:50

Mijn eigen waarneming is dat Indonesie een groei liet zin van 5.78% , wat minder dan de vorige jaren, en dit is toch de 1 na hoogste groei van de G20 na China. Het binnenlands product is enorm en zal met de sterk opkomende middenklasse nog meer groeien. Indonesia zal zich hierdoor niet al te moelijk kunnen weren tegen eventuele wereldwijde economische crisis of tegen conjunctuere (negatieve) invloeden van buitenaf.

De surplus op de handels balans is een meevaller. Wat zieleffe ergens opmerkte dat het nog een poos zal duren om de schuld te herstellen tot een aanvaard niveau wordt door mij betwijfeld.

De Centrale Bank is goed bezig met de nieuwe baas om o.a. de rente dusdanig te bepalen ten einde de economische stabiliteit in stand te houden en de inflatie beter onder controle te houden danwel te beperken.

Economische groei en infrastuctuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en helaas in Indonesia is er een correlatie tussen infrastructuur en corruptie. Van het graaien in openbare projecten is de laatste tijd hevig in het niuews gekomen en ik ben postief dat een groot deel van de ijsberg binnen een niet al te lange termijn zal versmelten. Jokowi en Ahok heeft bijvoorbeeld voorgesteld dat voor infrastruktuur tenders nooit 1 (hoofd)contractor zal worden benoemd ten einde kwaliteit te bevorderen en corruptie te minimaliseren.

De politieke stabiliteit in de afgelopen jaren is ook een pluspunt, wat wil je nog meer.

Hidup Indonesia :lol:
Beras 8)

Plaats reactie